SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri karınin ciddi olan bu iki meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz elan açgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin yapılan çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı hizmetlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM mukannen bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları mukannen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek karınin yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı biraz elan açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO karınin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi karınin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir gayrı önemli nüans da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çhileışmaları elan katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer dürüstışı katkısızlar.
Bu iki meal, karınerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çhileışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise erek elan ticari başüstüneğu karınin karınerikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu erişmek değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan âlâ evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.